بررسي ميزان اثربخشي آزمايشگاههاي فيزيك در مدارس دوره متوسطه استان تهران
در رشد، شکوفايي و توسعه علوم تجربي، به ويژه علم فيزيک، ابزارهاي مشاهده، تجربه و آزمايش از جايگاه ويژهاي برخوردارند و بديهي است که بهرهگيري از ابزارهاي فوق تأثير بهسزايي در بهبود فرايند آموزش و يادگيري دارد. غفلت از انجام فعاليتهاي عملي و آزمايشگاهي در فرايند ياددهي و يادگيري علوم تجربي، ميتواند خسارت جبران ناپذيري به رشد و توسعه علوم و فناوري وارد سازد. شناخت وضع موجود از لحاظ ميزان اثربخشي فعاليتهاي آزمايشگاهي در آموزش علوم تجربي، به آسيب شناسي بخش مهمي از برنامه درسي فيريك منجر خواهد شد و نتايج بهدست آمده ميتواند به برنامهريزان درسي و مسئولان نظام آموزشي کمک نمايد تا با اتخاذ سياستهاي مناسب، رويکردهاي نويني را طرحريزي كرده و به آموزش اثربخش علم فیزیک اهتمام ورزند.
+ نوشته شده در چهارشنبه بیست و یکم مرداد ۱۳۸۸ ساعت 17:45 توسط بدريان
|